0515 - 82 00 00 info@trendlease.nl

      Frequently Asked Questions (FAQ)

      Adreswijziging
      Wilt u ons bij een verhuizing zo snel mogelijk uw adreswijziging mailen en daarbij het kenteken van uw leaseauto vermelden?
      Andere leaseauto kopen
      Wilt u een leaseauto kopen, maar een ander type dan waar u momenteel in rijdt? Informeer naar de Trend Lease Occasions. Hier koopt u de best onderhouden voormalige leaseauto’s tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Mét gegarandeerde kilometerstand en volledige inzage in de gebruikershistorie.
      Bandenwisseling
      Indien winterbanden zijn opgenomen in het leasecontract, levert u uw leaseauto in op zomerbanden. Voor een eventuele bandenwisseling adviseren wij u tijdig een afspraak te maken met uw bandenleverancier.
      Bekeuringen

      Bij een verkeersovertreding met een leaseauto ontvangt Trend Lease de bekeuring. We sturen deze door naar u of uw werkgever met het verzoek het openstaande bedrag te betalen.
      Digitaal of per post Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever ontvangt u een kopie van de bekeuring per post of een email met een link naar de digitale bekeuring. Wij brengen administratiekosten in rekening voor het doorsturen van een bekeuring.

      Brandstofpas

      Indien u een brandstofpas heeft, dan is dit hoogstwaarschijnlijk een Multi Tank Card (MTC). Deze MTC-pas is te gebruiken als betaalmiddel om te tanken of voor het bijvullen van motorolie bij geautomatiseerde tankstations in Nederland. Een MTC/DKV-pas biedt dezelfde mogelijkheden, echter dan ook in het buitenland.

      Gebruik
      De MTC-pas is te gebruiken als betaalmiddel, om te tanken of voor het bijvullen van motorolie bij geautomatiseerde tankstations in Nederland. De MTC/DKV-pas, biedt deze mogelijkheden ook in het buitenland. Het kan zo zijn dat u bij een tankstation niet alles kan afrekenen met uw pas. Dit kan bijvoorbeeld omdat uw werkgever bepaalde speciale brandstoffen uitgesloten heeft. Tevens adviseren wij werkgevers voor veiligheidsredenen om limieten in te stellen, bijvoorbeeld het instellen van een maximaal bedrag of een maximale hoeveelheid tanktransacties.

      Brandstofwijzer
      Wat bij ons Superplus heet, noemen ze in Slovenië Eurosuper 98 en wat Nederlanders kennen als Euro 95 heet in Zwitserland weer Super. Duurzaam op weg ontwikkelde daarom de brandstofwijzer. http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/ Zo kan iedereen in één oogopslag zien hoe een bepaalde brandstof over de landsgrenzen heet.
      Buitenlandverklaring
      In het buitenland zou dit problemen kunnen opleveren. Met name in de Oostbloklanden en Marokko kan dit voor problemen aan de grens zorgen. Vraag daarom op tijd een nieuwe buitenlandverklaring aan.
      Gebruik door derden
      Wij vinden het geen probleem als uw collega’s, partner of gezinsleden in uw leaseauto rijden, op voorwaarde dat zij een geldig rijbewijs hebben volgens de Nederlandse wet. We raden u wel aan eerst goedkeuring te vragen aan uw werkgever. U mag de leaseauto niet gebruiken voor rijlessen, wedstrijden, behendigheidsritten of andere activiteiten die buiten het reguliere autorijden vallen. In die situaties is de auto niet verzekerd.
      Gebruikersschade

      1.1 Steenslag voorzijde Steenslagschade op de voorzijde van de auto: motorkap, grill, bumper of spoiler. Acceptabele steenslag wordt als volgt beoordeeld: • De schade moet in verhouding tot de kilometerstand en de leeftijd staan. • Een deukje in het plaatwerk dat als gevolg van steenslag is ontstaan, wordt niet als steenslag beschouwd. • Het steenslag mag licht ingeroest zijn. • Voor bedrijfsauto’s gelden deze criteria ook in geval van steenslag aan de voorzijde van het dak.
      1.2 Deurinslagen en parkeerbeschadiging door het openen van portieren Kleine deuken krijgen de kwalificatie ‘gebruiksschade’ indien de beschadiging: • Niet door de lak heen is. • Niet meer dan één deukje per deel betreft. • Niet gevouwen is en/of totale herstelkosten niet meer dan € 225,- exclusief b.t.w. bedragen.
      1.3 Wasstraatkrassen Wasstraatkrassen zijn – vooral op auto’s met een donkere kleur – bij een felle lichtbron of in de felle zon goed zichtbaar. Deze krassen worden acceptabel geacht.
      1.4 Poetskrassen Poetskrassen zijn oppervlakkige beschadigingen van de bovenste (blanke) laklaag. Ze zijn niet door de lak heen en kunnen worden weggepoetst. Deze krassen zijn acceptabel. Een plek die dof gepoetst is, is niet acceptabel.
      1.5 Krasjes bij de portiersloten Krasjes bij sloten zijn alleen acceptabel indien zij niet door de lak heen zijn.
      1.6 Dorpels beschadigd door instappen Dorpels mogen bekrast zijn en de beschadiging mag door de lak heen zijn. Bij gesloten portieren mag de beschadiging niet zichtbaar zijn. Roest en deuken zijn niet acceptabel. Voor bestelauto’s is beschadiging van dorpels altijd acceptabel; deuken zijn dat niet.
      1.7 Beschadigde kofferbakranden Schade aan de onderzijde van de kofferbakrand is acceptabel zolang de herstelkosten hiervoor niet meer bedragen dan € 225,- exclusief b.t.w. Schade die niet door de lak heen is, is eveneens acceptabel. Indien de kofferbakrand op de bumper aansluit, zijn deze criteria ook van toepassing op de achterbumper. Voor bedrijfsauto’s is beschadiging zonder deuken van kofferbakranden en achterbumper altijd acceptabel.
      1.8 Lakbeschadiging aan deurranden Deurranden die zijn beschadigd door normaal gebruik, zonder deuken of omvouwen, zijn acceptabel.
      1.9 Sponning beschadigd door veiligheidsriem Beschadiging door de veiligheidsriem is niet acceptabel indien: • De schade aan de buitenzijde zichtbaar is. • Het plaatwerk ontzet is. • De schade door de deurpanelen heen is. De beschadiging mag door de lak heen zijn.
      1.10 Schaafschade op bumpers, striping en spiegels Schaafplekken zijn acceptabel zolang zij niet tot op de grondlak of plaat gaan. Bumpers dienen geen gaten en/ of scheuren te vertonen.
      1.11 Velgen licht beschadigd Een velg mag beschadigd zijn en de schade is acceptabel als: • De schade zich aan de uiterste rand bevindt. • Er geen happen uit de velgrand zijn.
      1.12 Pitjes of krassen in een ruit Pitjes in de voorruit zijn niet acceptabel indien zij: • Zijn uitgelopen in een scheur. • Niet te herstellen zijn. Krassen in de ruit zijn niet acceptabel.
      1.13 Kop- of mistlamp beschadigd door steenslag Steenslag in een kop- of mistlamp is niet acceptabel indien: • Er stukken van de lamp ontbreken. • Er delen van de unit zijn gebroken. • De reflector verroest is.
      1.14 Interieurvlekken Interieurvlekken die met normale schoonmaakmiddelen verwijderd kunnen worden, zijn acceptabel.
      1.15 Slijtplekken op de bestuurdersstoel Alleen op de bestuurdersstoel zijn slijtplekken acceptabel.
      1.16 Beschadiging van laadvloeren Beschadiging van laadvloeren in bestelauto’s is acceptabel als: • De laadvloer niet verroest en/of gedeukt is. • Het overduidelijk schaafschade betreft.
      2.1 Inbraakschade Braakschade dient gerepareerd te zijn.
      2.2 Krassen door de lak heen Alle krassen door de lak heen zijn niet acceptabel.
      2.3 Boorgaten van carkit of andere accessoires Een carkit dient deugdelijk gemonteerd te zijn. Boorgaten zijn niet acceptabel.
      2.4 Deuken Deuken zijn niet acceptabel.
      2.5 Ingebrande vogelpoep Ingebrande vogelpoep ontstaat door de auto niet tijdig te wassen en is niet acceptabel.
      2.6 Deuken van binnen naar buiten Deuken van binnen naar buiten ontstaan door het onvoldoende vastzetten van de lading of door het laden van het voertuig. Deze deuken zijn niet acceptabel.
      2.7 Brandgaten in de bekleding Brandgaten zijn nooit acceptabel.
      2.8 Scheuren in de bekleding en zijpanelen Scheuren en gaten in bekleding en zijpanelen zijn nooit acceptabel.
      2.9 Reclame op auto’s Alle reclame op auto’s, gespoten of geplakt, wordt beoordeeld als schade. Een auto dient zonder reclame te worden ingeleverd, dit om te voorkomen dat een auto in het occasioncircuit terechtkomt die nog voorzien is van uw bedrijfsreclame, tenzij hierover in de overeenkomst aanvullende afspraken zijn gemaakt.
      2.10 Schade als gevolg van het verwijderen van accessoires Schade als gevolg van het verwijderen van eigen accessoires is nooit acceptabel.
      2.11 Spiegelschade Spiegelschade is niet acceptabel.
      Niet vergeten mee te leveren als u uw leaseauto inlevert: • Alle sleutels, inclusief sleutelnummers. • Radio- en sleutelcodes, indien van toepassing. • Het complete kentekenbewijs. • Brandstofpas. • Reservewiel (indien af fabriek aanwezig). • Onderhouds- en instructieboekjes. • Meegeleaste accessoires. (Zoals bijvoorbeeld radio, dak dragers, etc.). • Alarmcertificaat (indien van toepassing).

      Niet vergeten mee te leveren als u uw leaseauto inlevert: • Alle sleutels, inclusief sleutelnummers. • Radio- en sleutelcodes, indien van toepassing. • Het complete kentekenbewijs. • Brandstofpas. • Reservewiel (indien af fabriek aanwezig). • Onderhouds- en instructieboekjes. • Meegeleaste accessoires. (Zoals bijvoorbeeld radio, dak dragers, etc.). • Alarmcertificaat (indien van toepassing).

      Gebruik winterbanden met sneeuwkettingen
      In sommige wintersportlanden zijn sneeuwkettingen verplicht, ook als u met winterbanden rijdt. Per merk en model staan autofabrikanten voor een beperkt aantal bandenmaten sneeuwkettingen toe. Daarom is het verstandig hier rekening mee te houden bij de keuze voor een type band. In de handleiding van uw auto kunt u nakijken welke bandenmaat geschikt is voor sneeuwkettingen. Ook uw bandenspecialist of dealer kan u hierover informeren.
      Groene kaart
      In de meeste Europese landen moet er een geldige groene kaart getoond kunnen worden, dus check ruim voor vertrek of deze bij de auto aanwezig is. In Duitsland, Polen en Spanje is tevens voor aanhangers boven 750 kg een groene kaart vereist. Indien de auto bij Trend Lease is verzekerd kan men deze opvragen op telefoonnummer +31 (0)515 82 00 00.
      Hulp

      Wij komen u zo snel mogelijk te hulp wanneer uw auto is uitgevallen of de bestuurder de reis niet kan voortzetten vanwege een ongeval. De dekking strekt zich uit tot alle landen waar de groene kaart geldig is en geldt ook voor auto’s met caravan en aanhanger.
      Binnen Nederland mag u van ons verwachten: • uitvoering van een noodreparatie of transport naar een herstelbedrijf • vervoer van u en uw passagiers (eventueel per taxi) naar een gezamenlijke eindbestemming • transport van de aanhangwagen of caravan • En in het buitenland: • begeleiding van de reparatie bij een herstelbedrijf • vervoer naar de plaats van bestemming of vergoeding van reiskosten (per trein, 2e klasse) naar Nederland als schadeherstel niet binnen twee dagen mogelijk is of in Nederland moet gebeuren • repatriëring van de leaseauto • inzet van een chauffeur om de auto, aanhangwagen en bagage naar Nederland te rijden wanneer geen van de passagiers nog kan rijden
      Vervangende auto Als dit in het contract met uw werkgever is afgesproken, kunt u binnen Nederland gebruik maken van een vervangende auto.

      Inleverprocedure

      Als u uw leaseauto gaat inleveren verzoeken wij u Trend Lease telefonisch of per e-mail te informeren waar u de auto gaat inleveren: bij een dealer, een innamepunt of dient Trend Lease de auto bij u op te halen. Trend Lease haalt de auto uit geheel Nederland en berekent hiervoor € 75,00.

      Inleveren
      Wanneer u de auto inlevert bij een dealer, tekent u met de dealer niet voor de staat van de auto, maar uitsluitend voor overdracht, datum en kilometerstand. Vervolgens wordt de auto naar een centrale locatie in Sneek vervoerd en vindt de inname van het voertuig plaats.
      Bij Trend Lease is het mogelijk om aan het einde van het leasecontract de leaseauto in te leveren bij een innamepunt. De innameprocedure bij de innamepunten geeft u de mogelijkheid om te tekenen voor de staat van de ingeleverde auto.
      Tot slot willen wij u erop wijzen dat u de auto in goede staat (dat wil zeggen schoon vanbinnen en buiten) inlevert en dat alle schades vóór inname van de auto gemeld moeten zijn bij Trend Lease.

      Inname schade Wat is acceptabel en wat niet?

      Gebruiksschade en schade. Bij Trend Lease maken we in dit verband een onderscheid tussen gebruiksschade en schade. Onder gebruiksschade valt alle schade die gezien de leeftijd en de kilometerstand verwacht mag worden en waarbij de herstelkosten niet meer bedragen dan EUR 225 exclusief b.t.w. Wanneer we spreken over schade dan gaat het in de meeste gevallen om schade die het gevolg is van een – lichte – aanrijding en waarvan het herstel verlangt dat plaat- of spuitwerk wordt verricht of dat delen worden vervangen.
      Schadecontrole
      Of een schade gebruiksschade is of niet: daarover kunnen partijen van mening verschillen. Aangezien er aan schadeherstel kosten zijn verbonden, kan zo’n meningsverschil tot een lastige discussie leiden. Bij Trend Lease hebben we er daarom voor gekozen om bij de schadecontrole van ingenomen auto’s een protocol te hanteren.
      Rapportage
      Bij inname van de auto wordt de auto gecontroleerd op schade. Van iedere niet gemelde schade wordt een digitale foto gemaakt en wordt er een schademelding vastgelegd. De herstelkosten worden begroot aan de hand van een in de schadebranche gehanteerde standaard (Audatex).

      Elke denkbare schadevorm omschreven. Om u van dienst te zijn, onderstaand gebruikersschade en schade samengevat. Zo weet u precies welke criteria wij hanteren. Ook handig als u een auto zelf nog even wilt nalopen voor u hem inlevert. Vergeet hierbij niet het innameformulier in te vullen. Schades die eerst bij of na inlevering van de auto zijn gebleken vallen niet onder de dekking van de algemene voorwaarden.

      Kentekenplaten
      Bij vermissing of diefstal van uw kentekenplaten kunt u bij een erkende dealer nieuwe laten maken. Daarvoor moet u de originele kentekenpapieren plus een geldig legitimatiebewijs laten zien.
      Kilometerregistratie
      Voor een leaseauto die u per jaar niet meer dan 500 kilometer privé gebruikt, heeft u geen fiscale bijtelling. Hiervoor moet u wel een sluitende kilometerregistratie overleggen. Trend Lease helpt u daar graag bij.
      Klachten

      Wij doen onze uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over onze service. Wij stellen het op prijs als u ons dat laat weten, zodat wij onze dienstverlening waar nodig verder kunnen verbeteren.

      U kunt op de volgende manieren een klacht indienen:
      1. Via Trend Lease In onze ervaring zijn problemen meestal snel en adequaat verholpen in een persoonlijk gesprek. U kunt uw klacht dan ook altijd bespreken met uw eigen contactpersoon bij Trend Lease. Ons algemene telefoonnummer is 0515 820000.
      2. Per mail een klacht in te dienen.
      3. Een schriftelijke klacht kunt u richten aan Trend Lease t.a. dhr. J.Bartelds, Postbus 124, 8600 AC Sneek.

      Wilt u bij het doorgeven van uw klacht via email of brief uw adresgegevens vermelden, plus een omschrijving van de klacht en de manier waarop u antwoord wenst? Zodra wij uw bericht hebben ontvangen, krijgt u hiervan een bevestiging.

      Wanneer kunt u een reactie verwachten? Wij streven ernaar u na ontvangst van een klacht binnen één werkdag te informeren over de oplossing. Neemt de afwikkeling langer in beslag, dan laten we u dat uiteraard weten.

      Landeninformatie
      Kijk voordat u met de auto op vakantie gaat op anwb.nl/vakantie. Hier vindt u de meest actuele informatie voor onderweg, zoals onder andere: Nieuwe verkeerswet/alcoholtest Frankrijk Milieusticker (Umweltplakette) Flitsapparaat.
      Leaseauto overnemen

      Als u met veel plezier in uw leaseauto rijdt, kunnen we ons voorstellen dat u daar na afloop van het contract graag mee door gaat. Daarom bieden we u de mogelijkheid de auto op de einddatum over te nemen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
      * Voor een indicatie van de overnameprijs kunt u een email sturen naar info@ trendlease.nl. Vermeld daarin het kenteken van de auto en de verwachte kilometerstand op de einddatum van het leasecontract. Binnen enkele werkdagen ontvangt u bericht. De verwachte overnameprijs is gebaseerd op de gegevens die wij op dat moment hebben over uw auto. Winterbanden maken geen onderdeel uit van de overnameprijs.
      * Trend Lease behoudt zich het recht voor de verwachte overnameprijs aan te passen bij een afwijkende eindkilometerstand en/of niet gemelde gebreken of schades. We stellen de verwachte overnameprijs zo nauwkeurig mogelijk vast, maar zijn niet aansprakelijk voor eventuele typfouten in het bericht. U kunt aan de mail dan ook geen rechten ontlenen. Verder verwachten we dat u de overname vooraf afstemt met uw werkgever.
      * Het is niet toegestaan de inhoud van de mail geheel of gedeeltelijk op enige wijze te kopiëren, te verveelvoudigen, aan te passen, te publiceren, te uploaden, te wijzigen, uit te zenden of te verspreiden, met inbegrip van handelingen voor enig openbaar of commercieel doel, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Trend Lease.

      Leasen bij Trend Lease

      Wie least bij Trend Lease, kan op de onderstaande diensten rekenen. Ze zijn inbegrepen bij uw leasecontract. • Vergelijking offertes • Efficiënt beheren wagenpark • Fiscale waarde advisering • Onderhoud • Schade begeleiding • Vervangend vervoer • Advies kostenbesparend rijden(rijgedrag)
      Het rijgedrag per leaserijder is divers. Trend Lease adviseert in brandstofverbruik (afgezet tegen fabrieksnorm en de soortgelijke auto bij Trend Lease), getankte literprijs afgezet tegen adviesprijs, foutieve kilometerstanden, bekeuringen en schade. Hiermee heeft u niet alleen een tool in handen om uw leaserijders bewust te maken van autokosten, maar ook een tool om te besparen op autokosten.

      Lekke band

      Mocht u onderweg een lekke band krijgen, dan heeft u in uw leaseauto altijd een hulpmiddel om veilig verder te kunnen. Afhankelijk van de uitvoering van uw auto is dat een volwaardig reservewiel, een zogenoemde ‘thuiskomer’ of een reparatie-set. Een thuiskomer is een kleiner formaat band waarmee u naar de dichtstbijzijnde garage kunt rijden. Voor het rijden met deze band geldt een lagere maximumsnelheid dan voor een normale band.

      In het instructieboekje van uw auto leest u hoe u zelf een band verwisselt of de reparatie-set gebruikt. Lukt het omwisselen of repareren niet ter plaatse, neem dan direct contact op met Trend Lease Assistance via telefoonnummer +31 (0)515 82 00 00. We zijn dag en nacht bereikbaar, ook in het weekend.

      Na het verwisselen of repareren van de band vragen wij u zo snel mogelijk langs te gaan bij uw dealer, Kwik Fit of Profile Tyercenter. De medewerkers daar kunnen beoordelen of de band nog te herstellen valt. Een band met meer dan 3 mm profiel (bij bedrijfsauto’s 4 mm) wordt niet gezien als versleten. Moet hij toch worden vervangen, dan brengen we het verschil tussen het werkelijke profiel en het minimumprofiel voor vervanging in rekening.

      Met de leaseauto op vakantie

      Belangrijke tips om goed voorbereid op vakantie te gaan.
      Belangrijk voor vertrek • Sluit een aanvullende reisverzekering. • Neem altijd een goede wegenkaart mee. Deze komt van pas bij uitval/ diefstal navigatie. • Neem een Credit Card mee voor onverwachte grote uitgaven. • Neem de reservesleutel mee en bewaar deze buiten de auto. • Check ruim voor vertrek of een groene kaart in de auto aanwezig is. • Tips voor onderweg • Zorg voor voldoende reisproviand en drinken voor onderweg. • Wees alert bij zonsopgang. De ogen worden extra vermoeid. De meeste ongevallen bij nachtrijders ontstaan in deze vroege uren. • Neem voor onderweg ook altijd contant geld mee. • Bij langdurig in de file rijden regelmatig de koppeling (en jezelf) rust gunnen.

      Nieuwe auto

      Gefeliciteerd met uw nieuwe auto. En welkom bij Trend Lease, we zijn blij u als klant te mogen begroeten.

      Bij de overdracht heeft u het kentekenbewijs Deel IA – Voertuigbewijs (oude deel I) en deel IB – Tenaamstellingsbewijs (oude deel II) ontvangen. We vragen u deze papieren zorgvuldig te bewaren.

      Binnenkort ontvangt u van ons het boekje met de service- en/of brandstofpas, een schadeaangifteformulier met antwoordenvelop en (indien uw auto bij ons is verzekerd) de groene kaart.

      Trend Lease levert voor uw veiligheid bij elke nieuwe auto een gevarendriehoek. Controleer of deze in uw auto aanwezig is, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

      Wij wensen u veel rijplezier in uw Trend Leaseauto.

      Omwisselen van banden
      Veel automerken regelen het wisselen van banden via hun eigen dealers. In dat geval maakt u daar rechtstreeks een afspraak. Voor de overige merken werkt Trend Lease samen met gerenommeerde bandenleveranciers.
      Pech onderweg
      Bij pech of schade onderweg kunt u op ieder moment bellen met Trend Lease, onze 24-uurs alarmcentrale. Dat kan met uw eigen mobiele telefoon of via de praatpalen langs de snelweg. Het telefoonnummer is +31 (0)515 82 00 00.
      Registratie

      Het voeren van een ritregistratie gaat eenvoudig:
      • u legt vast in welke auto u rijdt • u noteert de bestemming in (op basis van gps of handmatig) • u noteert woon/werk, zakelijk of privé-rit • u noteert ‘start’ bij het begin van de rit en aan het einde ‘stop’ • u geeft aan bij wie u op bezoek bent.

      Reparatie, onderhoud
      Iedere auto heeft periodiek onderhoud nodig om optimaal te blijven presteren. Als leaseautorijder draagt u de verantwoordelijkheid om bijtijds reparaties en onderhoud te laten uitvoeren. Maar wij begrijpen dat uw tijd kostbaar is, daarom maken we het regelen daarvan zo gemakkelijk mogelijk. Leasen betekent in onze visie gemak voor u. Daarom kunt u alle werkzaamheden aan uw auto laten uitvoeren bij dezelfde merkdealer van de auto waarin u rijdt. Dat geldt bijvoorbeeld voor het wisselen van winter- en zomerbanden, maar ook voor het uitvoeren van wettelijke keuringen en merkafhankelijke terugroepacties. In de tijd dat uw auto wordt onderhouden dan wel gerepareerd krijgt u een vervangende auto mee. De kosten hiervan berekenen wij door volgens de afspraken in het leasecontract. Hoeveel service uw dealer ook biedt, soms heeft een specialist een nog efficiëntere oplossing. Dat geldt bijvoorbeeld bij het vervangen van banden en ruitreparaties op locatie. U bent vrij hiervan gebruik te maken.
      Rijden in het buitenland
      Leasing is in Nederland een bekend begrip, maar dat geldt niet overal ter wereld. Gaat u met uw leaseauto naar het buitenland dan heeft u een buitenlandverklaring (AIT) nodig. Hiermee toont u aan dat u toestemming heeft om in de auto te rijden. Deze verklaring kunt u gratis aanvragen bij Trend Lease. Voor Oost-Europa of Noord-Afrika heeft u zelfs een speciale buitenlandverklaring nodig. Hier zijn kosten aan verbonden.
      Ruitreparatie
      Een ster of barst in uw autoruit komt altijd op het verkeerde moment. Toch is het belangrijk er iets aan te laten doen uit oogpunt van veiligheid. Reparatie of vervanging kunt u direct regelen bij een ruitspecialist via servicenummer (0800) 08 28. De specialist voert het werk dan op een door u gekozen locatie uit.
      Sale and lease back
      U verkoopt uw eigen wagenpark aan Trend Lease onder vooraf bepaalde condities en u least de auto´s terug tegen gunstige voorwaarden. U hoeft niet te wachten tot de auto´s aan vervanging toe zijn. Op korte termijn kunt u over extra werkkapitaal beschikken. U krijgt direct het voordeel van het uitbesteden van uw wagenpark. Trend Lease verzorgt de handling van uw wagenpark tegen vooraf afgesproken condities. Sale and lease back is uitermate geschikt voor auto’s die niet ouder zijn dan ca. 2 jaar en niet meer dan ca. 70000 km gereden hebben. Als uw wagenpark bestaat uit oudere auto’s of auto’s met een hogere kilometerstand, kunnen wij door onze samenwerking in de autobranche zorgen voor verkoop van de auto tegen de meest aantrekkelijke prijs.
      Schade

      Een ongeval kan iedereen overkomen. Maar een snelle afhandeling beperkt de vervelende gevolgen. Trend Lease verzoekt u de schade te melden binnen 24 uur zodat wij de reparatie van uw auto direct in gang kunnen zetten. Op basis van uw melding verwijzen we u naar een schadehersteller bij u in de buurt. We geven ook aan of het nodig is dat u een schadeformulier indient. In dat geval stuurt u het ingevulde formulier naar: Trend Lease C.V. Postbus 124 8600 AC SNEEK
      Reparatie van kleine schades zoals een verloren wieldop, een door steenslag vernielde koplamp of een kapot buitenspiegelglas mag u rechtstreeks bij uw dealer laten uitvoeren. U kunt zo’n reparatie ook combineren met een onderhoudsbeurt.

      Vermissing
      Bij beëindiging van het leasecontract vragen wij de leaseautorijder het kentekenbewijs in te leveren. Mocht het bij de overdracht van de auto niet zijn gebeurd, dan kan dit alsnog binnen 5 werkdagen. Daarna zijn wij genoodzaakt een nieuw kentekenbewijs aan te vragen. De kosten hiervoor bedragen € 50 exclusief BTW. Verder berekenen we vanaf de dag van vermissing tot ontvangst van het nieuwe kentekenbewijs € 15 exclusief BTW per dag.
      Vermissing kentekenbewijs
      Het kentekenbewijs dat u bij de leaseauto heeft ontvangen, blijft eigendom van de leasemaatschappij. Mocht het zoek raken of gestolen worden, dan kunt u zelf online of schriftelijk een nieuw exemplaar aanvragen bij de RDW. De kosten bedragen €. 31,00. Trend Lease kan het vervangen ook voor u regelen. In dat geval betaalt u € 50 exclusief BTW. Na aanvraag heeft u het nieuwe kentekenbewijs meestal binnen een week in huis.
      Wie is Trend Lease?

      Trend Lease is een merkonafhankelijke leasemaatschappij. Zit niet vast aan welk automerk dan ook en levert de auto die de opdrachtgever wenst. Trend Lease is een zelfstandige organisatie die klanten adequaat van dienst wil zijn. Helder communicerend, een proactieve opstelling, vast contactpersoon met kennis van zaken en zorgend voor de beste contracten voor elk moment. Trend Lease maakt leasen inzichtelijk en aantrekkelijk!

      Auto lease voor iedereen Trend Lease is de juiste partner, ongeacht de grootte van uw wagenpark of bedrijfssector. Trend Lease signaleert en reageert op het gebied van raamovereenkomsten maar ook voor het individuele contract. Natuurlijk stuurt Trend Lease bij waar nodig. Trend Lease is ervoor: • ZZP • Particulier • MKB • Non-profit • Corporate

      Diensten en advies op maat Trend Lease ondersteunt duurzaam en efficiënt mobiliteitsbeheer en biedt innovatieve oplossingen en diensten op maat, van advies tot allesomvattende beheeroplossingen. Het bedrijf is opgericht in 1997 en beheert voertuigen en onderhoudscontracten. Trend Lease scoort door kwaliteit van de dienstverlening. Effectieve interne communicatie, korte lijnen, snel schakelend en afspraak is afspraak. Het team van Trend
      Lease weet wat er speelt en bewandelt geen platgetreden paden.

      Merkonafhankelijk Trend Lease geeft geen beperking in de keuze van automerken. Wél de drang naar vernieuwing, constante procesverbetering en innovatief denken. Kernwaarden die de basis zijn van het succes van de onderneming.

      Helderheid en first-class dienstverlening U heeft de mogelijkheid om afspraken te maken over het te hanteren serviceniveau. Een passend accountmanagement zorgt voor de nodige ondersteuning. Waar uw medewerkers ook opereren, Trend Lease garandeert u helderheid en first-class dienstverlening.

      Onze werkwijze Bij goed wagenparkbeheer komt heel wat kijken. Daar weet u ongetwijfeld alles van. Het gaat om veel meer dan alleen auto’s. U wilt ook de kosten in de hand houden, het beheer zo efficiënt mogelijk regelen en rekening houden met de wensen van de leaseautorijders in uw organisatie. En dan is er nog de fiscale en milieuwetgeving. Al die verschillende belangen en verplichtingen vragen om een oplossing op maat. Vanuit onze expertise in wagenparkbeheer helpen we u graag die te vinden.
      Om een op maat gesneden advies te geven nemen we eerst uw bedrijfssituatie en mobiliteitsvraag met u door. Naar aanleiding daarvan leggen we u een leaseprogramma voor waarin waarschijnlijk meer mogelijk is dan u vooraf had gedacht. Want Trend Lease kijkt met een frisse blik naar mobiliteit. Het programma kan bijvoorbeeld heel flexibel zijn met een combinatie van auto’s en openbaar vervoer. Of toegespitst op gezinnen met een kleine auto het jaar door en een grotere voor de vakanties. Zo vinden we op uiteenlopende vragen een passend antwoord.
      Bij Trend Lease kunt u terecht voor alle merken. En voor de kwaliteit in service die u van professioneel leasebedrijf mag verwachten. Wat kunnen we als meedenkers in mobiliteit voor u betekenen?

      Winterbanden

      Bij een temperatuur lager dan 7 graden Celsius rijdt u veiliger op winterbanden. Wilt u hiervan gebruik maken, dan raden we u aan bijtijds een afspraak te maken voor het omwisselen.
      Meer weten over winterbanden? Zodra het kwik gemiddeld onder de 7 graden Celsius blijft, is het tijd om met winterbanden te rijden. Deze hebben meer grip vergeleken met zomerbanden waardoor u bij winterse omstandigheden veiliger rijdt.
      Grote vraag
      De vraag naar winterbanden is in de regel groter dan het aanbod. Trend Lease heeft met diverse leveranciers afspraken gemaakt om u zo snel mogelijk van dienst te zijn. Toch kunnen door de grote vraag in relatief korte tijd wachttijden ontstaan. Natuurlijk doen wij ons best deze waar mogelijk te beperken. U kunt er zelf aan bijdragen door bijtijds aan te geven dat u gebruik wilt maken van winterbanden.

      Winterbanden in uw leasecontract?
      Winterbanden zijn niet vanzelfsprekend in ieder leasecontract opgenomen. Wilt u weten of uw werkgever hierover afspraken heeft gemaakt, dan kunt u dit navragen bij uw wagenparkbeheerder of bij Trend Lease.